Squad Introductie Basic [Training]

=WFT= RobinLollig

Administrator
Administrator
=WFT= Veteran
Founder
Super Donator
Server Mod
Squad
Post Scriptum
Media-Team
Steam
View
  • Basic [ Voor mensen die <50 uur hebben in squad of die het nog nodig hebben
Hallo, en welkom bij de =WFT= guide voor beginners, hierin
wordt de basis van het spel uitgelegd om hopelijk de learning curve
te verminderen en om de speelervaring van jezelf en die van
je teamgenoten te verbeteren. Als je al een aantal keer heb gespeeld

kan je punt 1 t/m 4 overslaan

  1. De opbouw van Squad
  2. Game Modes
  3. Tickets
  4. Schieten
  5. Spotten van vijanden
1. De opbouw van Squad

Squad is niet een spel dat je in je eentje kan spelen. Zonder de mensen om je heen heb je geen waar de vijand is en waar je nodig bent. Je zit dan al snel zonder munitie en als je gewond ben kan je niet geholpen worden. Een ongecoördineerde aanval waarbij de aanvallers een voor binnen druppelen is gemakkelijk af te slaan. Om al deze redenen gaat het in het spel dus niet om het individu, maar om de squad, een groepje van 9 man die wordt aangeleid door een squadleader.

Aan het begin van elke ronde is er een ‘staging phase’ hierin worden de squads aangemaakt en kan je dus een squadleader kiezen. Voor de squadleaders is dit het moment waarop de voertuigen gekozen worden en de plannen worden gemaakt. De ‘staging phase’ duurt twee minuten en aan het eind ervan begint het potje.


2. Game Modes

Squad heeft twee veel gespeelde gamemodes: RAAS en Invasion, beiden werken met vlaggen die moeten worden veroverd. De vlaggen zitten in een lijn achter elkaar, bij invasion is er dan altijd maar een vlag die kan worden aangevallen. Bij Raas heb je altijd een verdedigingsvlag en een aanvalsvlag. Dit is niet zo ingewikkeld, maar er is wel een ding waar je op moet letten. Als de tegenstander jouw verdedigingsvlag veroverd op het zelfde moment als dat jij hun vlag pakt, dan ontstaat er een situatie die een ‘dubbel neutral’ heet. Beide vlaggen zijn dan neutraal en je kan dus pas verder als je je verdedigingsvlag terugpakt.

3. Tickets

In Squad draait alles om tickets. Je wint als die van de tegenstander op zijn.
Je verliest ze als:

  • Je voertuigen kwijt raakt (5 tickets voor trucks 10 voor APC’S 15 voor tanks)
  • Je opgeeft en opnieuw spawnt (1 ticket)
  • Je een vlag kwijtraakt (30 tickets)
  • Je radio wordt vernietigd (10 tickets)
  • Je laatste vlag wordt veroverd (100 tickets per minuut)
4. Schieten

Natuurlijk zijn de basic controls in Squad hetzelfde als in elk ander spel, linkermuisknop om te schieten. Het grootte verschil zit hem in de recoil, er is namelijk veel meer verticale terugslag dan in andere spellen. Gecombineerd met het feit dat je op de torso in twee schoten dood bent zorgt dit ervoor dat single-fire veel beter is dan full-auto. Bij afstanden boven de 10 meter zou ik al voor single-fire gaan.

5. Spotten van vijanden

Waar beginnende spelers vaak over klagen is dat ze de tegenstander niet kunnen zien en geen idee hebben waarvan ze worden geraakt. Dat is best te begrijpen, aangezien je soms op grote afstanden op vijanden moet schieten, en sommige uniformen heel goed ingaan op hun omgeving. Nou kan ik je geen bril laat kopen, maar wel kan ik je een paar tips geven:
  • Kies de rifleman met optic, want de extra zoom op de scope helpt om vijanden te spotten.
  • Gebruik je map, Vaak is al door Squadleaders aangegeven waar de tegenstander vandaan komen, ook kan je zien waar al je teamgenoten naartoe kijken, wat vaak ook al een goede indicatie is.
  • Beweeg niet te veel, Als je lange tijd op een punt focust kan je veel beter zien wat wel en niet een gedeelte van de map is. Het is een stuk makkelijker om vijanden er tussen uit te pikken als je weet wat een steen is en wat een helm. Het is vaak beweging die je positie prijsgeeft.
  • Leer de uniformen! Op grote afstanden is er een kans dat de tags van friendlies niet te voorschijn komen, dus je kan er niet altijd op vertrouwen. (Het kleinste verschil zit tussen de woestijn uniformen van de Russen en de Amerikanen, de makkelijkste manier om ze dan toch te kunnen onderscheiden is door te onthouden dat die van de Russen maar een kleur gebruikt)
  • Zet je FOV laag! De beste spelers hebben allemaal een FOV van 90 want de extra pixels bij het schieten op lange afstand is veel belangrijker dan de extra situational awareness in CQB.
 
Last edited:
Kits / squad roles

Squad Leader
Cell Leader
Group leader

Lead Crewman
Leader of a squad. Responsible for deploying deployables, managing the squad, communicating and coordinating with other squad leaders.
Rifleman / FighterEquipped with a standard loadout, specialized for general purpose combat.
Automatic RiflemanProvides sustained direct fire support and suppression for the Squad.
MedicCritical to the survivability of a squad, Medics are capable of reviving and healing incapacitated/wounded teammates.
GrenadierProvides indirect fire support with launched grenades, can also mark areas or targets with smoke.
Light Anti TankCapable of dealing with most light armour and vehicle threats, as well as entrenched enemies.
Heavy Anti-TankComes with a Tandem HEAT round that will defeat even the heaviest armor with ease.
MarksmanCapable of medium to long range direct fire support, this role's weapon comes equipped with a powerful optic.
ScoutEquipped with a semi-automatic rifle and binoculars, this role is perfect for scouting enemy positions and guiding fire.
Machine GunnerEquipped with a General Purpose Machine Gun, this role is designed for keeping sustained fire at medium to long ranges.
RaiderEquipped with a fast firing sub-machine gun and grenades, this role is perfect for close quarter combat.
CrewmanThis role is necessary for crewing APCs and IFVs in the driver and gunner seats. This role is equipped lightly for the express purpose of self-defense. A Squad Leader Crewman Kit is also available.
 
Afkortingen

FOB
- Forward Operation Base, base on the battlefield
HAB - HESCO Accommodation Bunkers, non-limited spawnpoint
rally - Rally Point, 60 sec wave spawnpoint
techi - Technical
RTB - Return to base
blue on blue - Synonym for friendly fire
HMG - Heavy machine gun
CROWS - Common Remotely Operated Weapon Station (US Army vehicles)
LAT - Light Anti Tank Soldier
HAT - Heavy Anti Tank Soldier
APC - Armoured Personnel Carrier
IFV - Infantry Fighting Vehicle
Tank - Armourd Fighting Vehicle
 
Back
Top